Pradžia   »   Naujienos   »   INTERAKTYVIAI GENERUOJAMŲ ISTORIJOS DUOMENŲ SĄSAJŲ SPIEČIŲ MAŠINA

INTERAKTYVIAI GENERUOJAMŲ ISTORIJOS DUOMENŲ SĄSAJŲ SPIEČIŲ MAŠINA

INTERAKTYVIAI GENERUOJAMŲ ISTORIJOS DUOMENŲ SĄSAJŲ SPIEČIŲ MAŠINA

     2017 m. antrame pusmetyje Žemaičių muziejus „Alka“ vykdė projektą „Interaktyviai generuojamų istorijos duomenų sąsajų spiečių mašina“. Didžiąja dalimi tai – muziejaus lankytojams bei specialistams skirtos programinės įrangos vystymo, įrankio darbui su dideliu duomenų kiekiu sukūrimo projektas. Turint tikslą išsamiai, kūrybingai, aktualiai ir atraktyviai plačiam lankytojų spektrui pristatyti Žemaitijos istorijos, kultūros ir identiteto raidą, siekta sukurti eksperimentinio daugiasluoksnio ir interkontekstualaus istorijos (politinės, kultūrinės, idėjų, mokslo, meno, technologijų) raidos pažinimo įrankio prototipą, veikiantį imersyvaus, lankytojo pasirinktais kriterijais gyvai generuojamo istorijos duomenų sąsajų spiečiaus pavidalu. Siekta sukurti instrumentą, kuris leistų specialistams nauju būdu užrašyti ir analizuoti istorijos duomenis, o muziejaus lankytojams patiems rinktis kontekstą ir mastelį, kuriame jie norėtų pamatyti pristatomą Žemaitijos istoriją, atrasti netikėtų sąsajų.
     Kalbant apie pasiektus projekto tikslus bei įgyvendintus uždavinius pirmiausia reikia pažymėti, kad interaktyviai generuojamų istorijos duomenų sąsajų spiečių mašina, laikoma tęstiniu, nuolat tobulinamu ir pildomu projektu. Tai yra įrankis istorijos duomenų akumuliavimui, apdorojimui bei pateikimui lankytojams, kuris, kaip ir buvo planuota, pasiekė veikiančio prototipo stadiją. Įrankis veikia, duomenų apdorojimo ir pateikimo aparatiniai ir sukurti programiniai (aparatinę įrangą sudaro baldiniame korpuse sumontuotas duomenis apdorojantis serveris, už vartotojo sąsają atsakingi kompiuteris bei liečiamas ekranas; programinę įrangą sudaro duomenų apdorojimo, interpretavimo ir spiečių generavimo programos) moduliai atlieka numatytas funkcijas. Duomenys suvedami tiesiogiai prisijungiant prie aparatinės įrangos, taip pat sukurta internetinė prieiga prie duomenų pildymo sąsajos. Duomenys pradedami suvedinėti, jų tolygiai daugėja. Jeigu augant duomenų kiekiui pradės matytis sistemos vietos, reikalaujančios optimizavimo bei tobulinimo, yra numatyta programinės įrangos atnaujinimo nuotoliniu būdu funkcija. Vartotojo (lankytojo) sąsajos modulis interaktyviai vizualizuoja duomenis laiko juostoje. Lankytojas gali keisti jos mastelį, rodomą laikotarpį, rasti dominančius įvykių, veikėjų, objektų kontekstus. Didėjant suvestų istorinių duomenų kiekiui, atsiskleis pilnas jo potencialas.
     Laikome, kad projekto „Interaktyviai generuojamų istorijos duomenų sąsajų spiečių mašina“ pagrindinis tikslas pasiektas – sukurtas instrumentas gilesniam turinio pažinimui, edukacijai bei žinių dalinimuisi. Instrumentas sukurtas, pradedamas jo įvaldymo, įveiklinimo etapas.
      Ateityje, apibendrinus testavimo išvadas, bus siekiama sistemą ir ypač jos lankytojo sąsają išplėsti ir organiškai integruoti į muziejaus ekspoziciją. Dar vienas ateities tikslas – sistema veikianti tarpmuziejiniame/tarpinstituciniame tinkle, leidžiančiame įstaigoms duomenis pildyti pagal savo kompetenciją, o gauti pagal poreikius. Sistemos modulinė prigimtis leistų skirtingoms įstaigoms sukurti unikalias lankytojų interakcijos sąsajas.
    Projektas vykdytas kartu su UAB „Ekspobalta“. Projektą dalinai finansavo Lietuvos Respublikos Kultūros ministerija ir Lietuvos kultūros taryba.

 atgal